Ole Johan Vierdal (Sp) FOTO: SVEIN-ERIK LARSEN
Ole Johan Vierdal (Sp)

Kan bli lågare fartsgrense på E134

Statens vegvesen vil redusere farten frå 50 til 30 kilometer i timen på riksvegar gjennom tettbygde strøk. Blant dei aktuelle stadene er E134 gjennom Ølen.

Publisert Sist oppdatert

Det fortalde avdelingsdirektør for trafikksikkerheit i etaten, Guro Ranes, på P4-nyheitene fredag. Overfor Haugesunds Avis, som var først til å omtale saka, fastslår ho at E134 kjem til å bli vurdert etter dei nye kriteriuma dersom dei blir vedtekne.

— 30 kilometer i timen skal vere utgangspunktet for vurderinga av fartsgrense innanfor tettbygde strøk, men kan setjast høgare – det vil seie 40 eller 50 kilometer i timen – dersom det blir rekna som forsvarleg, skriv Ranes i ein e-post, og viser til dei mjuke trafikantane som ferdast også på desse vegane.

I tillegg til Ølen stadfestar ho at delen av E134 som går gjennom Røldal, òg er aktuell for vurdering etter dei nye kriteriuma.

Førebudd

Vindafjord-ordførar Ole Johan Vierdal forstår kvifor Vegvesenet lanserer tiltaket. Til Haugesunds Avis seier han at ein må ta vare på dei mjuke trafikantane, og at kommunen har vore førebudd på at dette kunne skje. Samstundes peikar han på at det aldri er populært for sjåførane med 30-soner.

— Verken dei som køyrer tungtransport eller dei som skal til fjells, likar dette, seier Vierdal.

Fartsgrensa i Ølen sentrum kan bli senka.

Ordføraren rettar blikket mot Bakka–Solheim som eit naturleg grep for å ivareta trafikksikkerheita til dei mjuke trafikantane i Ølen. I gjeldande Nasjonal transportplan (NTP) er strekninga frå Bakka til Mo i Etne inne, men ikkje strekninga gjennom Ølen sentrum og vidare til Solheim.

— Statens vegvesen har prøvd seg med fartshumpar gjennom Ølen, noko dei eigentleg ikkje ønskte. Den nye vegen burde ha vore der for lenge sidan, men kanskje eit slikt tiltak som no er føreslått, vil framskunde Bakka–Solheim, seier Vierdal.

Vegvesenet planlegg å starte arbeidet med reguleringsplan for den nye E134 neste år, men prosjektet ligg på 26. plass av 29 på prioriteringslista i deira portefølje.

Skule nær vegen

Tett på E134 gjennom Ølen sentrum ligg også Ølen skule, der elevar må krysse europavegen for å kome til og frå.

— Fartsgrensesetjing innanfor tettbygde strøk bør skje på dei mjuke trafikantane sine premissar, og det bør berre skiljast høgare fartsgrense på dei strekningane der det er forsvarleg med tanke på trafikksikkerheit, skriv Ranes.

Så lenge den nye vegen ligg langt fram i tid, er Vierdal positiv til tiltak som tek omsyn til dei mjuke trafikantane.

Ranes opplyser at Vegvesenet og den lokale skiltmyndigheita i etaten får i oppgåve å vurdere kvar enkelt strekning – dersom kriteriuma blir endra.

Powered by Labrador CMS