Skulestart
Spent før skulestart
Skulesekken er pakka, nedteljinga er begynt og sommarfuglane har starta dansen i magen. Maria Kristin Garatun (24) gler seg stort til første skuledag. Men denne gongen skal ho sjølv stå bak kateteret.
— Første skuledag er på måndag og eg er sikkert like spent som elevane. Eg gler meg veldig, seier Maria Kristin Garatun og gjer seg klar til sin første arbeidsdag på Ølen skule.
Fem års universitetsutdanning ved universitetet i Tromsø er unnagjort og ein spanande jobb som lektor ved Ølen skule markerer starten på eit langt yrkesliv som lærar.
— Eg var heldig som fekk fast stilling som nyutdanna. Mange får vikariat først. Eg søkte jobbar i alle kommunar frå Etne til Haugesund, med lokale skular som første ønskje, seier den ferske lektoren.
Ved skulen i heimbygda skal 24-åringen undervisa elevar i åttande klasse i mellom anna samfunnsfag og religion. Som lektor med master i norsk er ho kvalifisert til å undervisa både på ungdomstrinnet og på vidaregåande skular, men som nyutdanna synes ho det er heilt topp å starta med 8. klasse.
— Ungdomsskulen er ein perfekt plass å byrja. Eg skal vera kontaktlærar for ei gruppe på 18 elevar, seier ho.
Trivst på skulen
For Maria har skulen alltid vore ein fin stad å vera. Ho treivst som plomma i egget både i grunnskulen og på den vidare utdanningsvegen, og nå håpar ho å vidareføra litt av entusiasmen ho sjølv opplevde som student til elevane ho skal undervisa.
— Eg har alltid trivst på skulen, både å læra og det sosiale. Eg har hatt kjekke lærarar. Å ha lærarar å sjå opp til gjer at ein trivst. Og eg visste tidleg at eg ville jobba på skulen. Målet er at andre skal få same gode oppleving på skulen som eg hadde, seier Garatun.
Eit lyst sinn kjem godt med til oppgåva som ventar, og for den engasjerte lektoren ligg smilet alltid på lur. Godt humør, tillit og tryggleik er viktige eigenskapar å ta med seg i klasserommet.
— Eg ønskjer å vera ein litt livleg lærar og ta ting med eit smil. Eg håpar å laga litt aktivitetar i klasserommet og vera ein aktiv lærar. Og eg vil vera ein lærar elevane kan stola på. Elevane skal føla seg trygge på skulen, seier ho.
Målet er at andre skal få same gode oppleving på skulen som eg hadde
Student
I dag har Maria busett seg på Osnes i Etne saman med sambuar, men då studiestad etter vidaregåande skulle veljast ønskte ho å spreie vengene litt meir. Valet fall på Tromsø og byens universitet. Det skulle visa seg å vera det perfekte valet.
— Det var kjempekjekt i Tromsø. Det var ein kjekk studentby. Og eg fekk ein fin avslutning på studietida då eg reiste heim i bubil saman med mine foreldre. Det blei ein flott norgesferie, seier 24-åringen.
Godt kvalifisert
Lærarutdanning i Noreg er i dag ei femårig utdanning på høgskule eller universitet.
Garatun valde lektorutdanning som gir mastergrad og undervisningskompetanse i to fag.
— Eg tok norsk og samfunnsfag, men ønskjer å ta eitt fag til. Tar eg eitt års studie til kan eg få stilling som lektor med tillegg, seier ho.
Mesteparten av studietida gjekk med til førelesingar og teoretisk undervisning, men det blei også tid til å testa ut yrket i praksis. I den femårige lektordanninga inngår fire praksisperiodar. For Garatun blei dette ei lærerik tid der ho mellom anna fekk prøva seg som lærar på Ølen skule. Her følte ho seg godt i varetatt og når første arbeidsdag startar har ho fått tilbake kontorpulten ho disponerte i praksisperioden.
— Eg får same kontorpult. Det er kjekt. Eg føler meg godt tatt i mot, seier ho.
Langt yrkesliv
Ein liten del av medstudentane hennar ved UIT valde å hoppa av lærarstudiet undervegs, men for Garatun var det aldri tvil. Ho ville satsa på yrket.
— Dei aller fleste ønskjer å vera i yrket fordi dei trivst. Eg ser føre meg eit arbeidsliv i skulen. Eg trur dette første året vil bli lærerikt. Det vil bli ein bratt læringskurve. Men eg får god hjelp og min eigen mentor på Ølen skule som kan vera vegleiar dersom eg treng det, seier ho.