Snøggbåten berga
Hurtigbåten i Ølen har fått forlenga levetid til 1. mars, og i mellomtida skal Hordaland og Rogaland få på plass ein varig avtale om denne ruta.
Før fylkestinget i Hordaland møttest i går, var vedtaket at hurtigbåten skulle slutte å gå til Ølen og Utbjoa frå 1. januar av.
Heilt på tampen har både Rogaland og Hordaland fatta vedtak som inneber at det er vilje til å ta vare på denne båtruta på tvers av fylkesgrensa.
Snuoperasjonen har først og fremst forklaring i at det er nytt fleirtal i begge fylkeskommunane, og som vil ha eit anna utfall enn den blå koalisjonen som måtte forlate makta i dei to fylka.
Heilt på tampen
Det var ein smule kaotisk sidan Hordaland ikkje hadde vedtak om den nye kursen før eit forslag vart lagt i bordet i fylkestinget i går. Verken i Rogaland eller Hordaland er det lagt inn budsjettmidlar til hurtigbåten slik vanleg praksis er. Men begge har som siktemål å få inn nødvendige løyvingar i revidering av budsjettet på eit seinare tidspunkt.
— Avklaringa kom litt seint frå Rogaland, og budsjettet vårt var alt lagt. Difor er det ikkje noko konkret i budsjettet, men vi har lagt fram ei formulering om korleis vi skal takle det, seier Nils T. Bjørke (Sp).
Vossingen er leiar av samferdsleutvalet i Hordaland.
— Fylkesgrensa er ikkje ein naturleg plass å stoppe ei båtrute. Den utgjer eit viktig samband mellom Ølen og Bergen. Det har vore eit påtrykk frå Sunnhordland om at båten må vidareførast. Folk brukar båten både til skule og arbeid, og alternativet for mange er sikkert å bruke bil. Vi ønskjer å auke kollektivbruken, seier Bjørke.
Vedtaket er at vi vil ha dette rutetilbodet, og det kryssar eg fingrane for
Ny vilje i Rogaland
Klarsignalet for ei framtid for hurtigbåten kom frå Rogaland. Fylket som i budsjettet for 2015 med eit pennestrok gav hurtigbåten eit banesår ved å stryke tilskotet fylkeskommunen tidlegare hadde gitt til Hordaland i ei felles finansiering.
Hordaland vedtok likevel å la båten gå til Ølen og Utbjoa ut 2015 utan at Rogaland bidrog med midlar som tidlegare.
Her er vedtaket Rogaland gjorde og som opnar for nytt vedtak i Hordaland:
— Rogaland fylkeskommune er innstilt på å bidra med tilskot til eit tilpassa rutetilbod for hurtigbåten mellom Ølen og Bergen. Kostnader blir lagt inn i revidert budsjett.
Midt på dagen ut
Vindafjord-politikar Arne Bergsvåg (Sp) er leiar for samferdsleutvalet i Rogaland fylkeskommune, og han meiner alt ligg til rette for at anløp i Ølen og Utbjoa skal halde fram.
— Eg vil ikkje flagge noko på førehand, men med eit positivt vedtak i Hordaland kan ein starte forhandlingar mellom Skyss og Norled som viser kva det vil koste å halde fram med eit justert tilbod på denne strekninga. Utan ein slik sum, kunne ikkje vi leggje ruta inn igjen i budsjettet. Difor må det inn i revidert budsjett, og vedtaket er at vi vil ha dette rutetilbodet, og det kryssar eg fingrane for, seier Bergsvåg.
Med justert tilbod meiner han at avgangen midt på dagen kan gå ut sidan det er færrast passasjerar på dette tidpunktet.
— Båten er mest brukt morgon og kveld og i helgene. Det er fornuftig å ta vekk tomkøyringa, seier han.
Fleste til Bergen
Bergsvåg seier ønsket om at Ølen ikkje skal gå ut av hurtigbåtkartet fordi anløpet ligg i feil fylke, har mange støttepelarar i Sunnhordland.
— Det er ikkje så enkelt at ein tar ut ruta og sparar pengar på det. Frå Ølen reiser 80 prosent vidare til Bergen og Flesland. Mistar ein desse passasjerande, vil ein også svekke ruta mellom Leirvik og Bergen, seier samferdslepolitikaren.
Ølen er også ein del av logistikken som er med på å gi blant anna Skånevik eit tilbod utan å måtte køyre for mange tomme båtar.
— At Rogaland kutta tilskotet utan å gå i dialog med Hordaland først, er ikkje akkurat bra for samarbeidet. No håpar eg begge fylkeskommunane ser fordelane med å ha dette rutetilbodet, seier Sp-politikaren.
Betre samarbeidet
Parti-kollegaen Nils T. Bjørke i Hordaland meiner Rogaland og Hordaland må finne tonen igjen, og at samarbeid om båtruta kan vere eit bidrag i den retninga.
— Målet er å byggje opp og betre samarbeidet med Rogaland, og at ein har dialog, seier han.
Bergsvåg hadde før i år krangel med tidlegare fylkesvaraordførar Terje Halleland (Frp) om kuttet av båtruta til heimkommunen Vindafjord. For Halleland var det bortkasta pengar og umogleg å oppretthalde båttilbodet.
Etter at det blå fleirtalet bestemte seg for å kutte ruta, fekk Bergsvåg fleirtal for eit forsøk med høgare bussfrekvens mellom Ølen og Aksdal, men som samferdsleadministrasjonen i Rogaland raskt parkerte.
Halleland er no i mindretalet i fylkespolitikken og Frp har i budsjettforslaget sitt for 2016 lagt inn 500.000 kroner til betre bussfrekvens mellom Ølen og Aksdal.