Næringsliv
Lasting med historiske band
Nyleg leverte Ølen Betong rundt 630 veggelement til fire tunnelar på den nye strekninga av E39 nordom Lyngdal i Agder.
Det tok i overkant av to døger å laste elementa frå handelslagskaien i Sandeid.
– Dette er den første av åtte båtar med veggelement som me leverer til Implenia Norge AS og deira prosjekt E39 Lyngdal øst-vest», seier divisjonsleiar for element Geir Arild Søndenå i Ølen Betong AS.
Han fortel vidare at det totalt for dei fire tunnelane skal leverast 4.888 element, der av rundt 1.300 frå produksjonen i Sandeid.
— Det blir to båtlaster frå Sandeid, og seks frå produksjonsanlegget og kaia vår i Mølstrevåg i Sveio, fortel Søndenå.
Over ein del veker har verksemda på austsida av Rødneelva sentralt i bygda køyrt ned element for lagring på handelslagskaia. Ein spesialtilpassa bil tar seks element om gongen dei få hundre meterane frå fabrikken til kaia.
— Ein må vera fokusert og konsentrert i dette arbeidet, seier Jone Olsen i Ølen Betong AS som køyrde både bilen og hjullastaren som stabla elementa i to lange rekkjer på staden der det i sommarhalvåret er bubilparkering.
Båten
Båten som med løfta eit og eit element om bord var M/S Peak Sauda» frå reiarlaget Fonnes Shipping AS i Austrheim kommune i Vestland. Skipet seglar i ein langsiktig charteravtale for Arriva Shipping AS i Ølensvåg.
Ein kuriositet til at det er Arriva som seglar elementa til hamna i Lyngdal, er at lastinga skjedde berre to steinkast frå huset Arriva-grunnleggjar Johannes Matre bygde i Sandeid på 50-talet saman med kona Sigrund og ungane Norvald, Kåre, Sølvi, Lars og Grete.
Sand og sandførekomstar i Ryfylke og Sunnhordland var grunnen til at familien Matre kom til Sandeid like etter krigen. Dit flytta Arriva-grunnleggjaren sine foreldre Nikolai og Serina Matre frå Hillesdal ved Åkra i Kvinnherad. Hillesdal var hennar barndomsstad, og dei hadde flytta dit etter å ha møtt kvarandre i Bergen og gifta seg der i 1922. Ein skulle gjerne tru at Nikolai Matre kom frå nærliggjande Matre i Kvinnherad, men heimstaden hans var Matre inst i Masfjorden heilt nord i Hordaland.
Nikolai Matre var i mange år ikkje minst aktiv i Sandeid nett på staden der Ølen Betong no har produsert elementa som biltrafikken mellom Stavanger og Kristiansand vil køyra gjennom langt inn i framtida.