E134 Bakka-Solheim
Trur bompenger vil få Bakka-Solheim fram i køen
— Gjennom eit prinsippvedtak gir lokaldemokratia eit tydeleg signal om at me ynskjer å gjennomføre heile strekninga, og at strekninga vert prioritert, skriv fungerande kommunedirektør Åsmund Andersen Sekse i Etne i ei saksinnkalling.
Formannskapet i Etne skal behandle saka kommande tysdag, og kommunestyret veka etter. Sekse meiner det er behov for å leggje ytterlegare press og forankring for å sikre realisering av heile strekninga. Difor foreslår han at kommunestyret skal vedta å vere prinsipielt positive til ei bompengeløysing for realisering av E134 Bakka-Solheim.
Lang prosess
Etne og Vindafjord kommunar vedtok i 2015 trasé for framtidig ny E134 mellom Bakka i Etne og Solheim i Vindafjord som del av ein kommunedelplan. Sekse poengterer at arealet sidan då har vore bandlagt med eit belte på 100 meter gjennom kommunane, men reguleringsplan og finansiering gjennom Nasjonal transportplan (NTP) let vente på seg. Han omtalar strekninga som ulukkesutsett, med varierande og dårleg standard. Store delar ligg heilt utan gul midtoppmerking og gang- og sykkelveg.
I vedteken NTP for 2025-2036 ligg berre strekninga Bakka-Mo i Etne inne. Der står det:
(...) Standarden på E134 mellom Kongsberg og Haugesund hevast ved å byggje E134 Saggrenda–Elgsjø, E134 Røldal–Seljestad og Bakka–Mo(...)»
Vil sende signal
Bakka-Mo ligg inne med statlege investeringar på 2,5 milliardar 2024-kroner, men utan inntekt frå bompengar, og ikkje prioritert dei første seks åra av NTP-perioden.
— Ved å vedta eit prinsippvedtak om ei bompengeløysing på framtidig Bakka-Solheim ynskjer kommunane å sikre ei raskast mogeleg realisering av strekninga, skriv Sekse.
Dette prinsippvedtaket vil ifølgje kommunedirektøren vere eit signal til overordna mynde (Statens vegvesen og fylkeskommune) om å starte arbeidet med sikte på å fremja ei bompengesak. Han understrekar at vedtaket ikkje betyr at kommunar og fylkesting har gjort vedtak om å starte arbeidet med å fremme ei bompengesak, og heller ikkje at ein har teke stilling til innhaldet i ein eventuell framtidig pakke.
— Det betyr heller ikkje at ein har teke stilling til korleis betalingsløysinga skal vere, eller plasseringa av sjølve bommen, skriv Sekse.
Behandling i april
I Vindafjord er ikkje saka oppe til politisk behandling denne månaden, men spørsmålet blei likevel eit tema i formannskapet tysdag. Ordførar Ole Johan Vierdal (Sp) fortalde at kommunen har vendt seg til Vegvesenet med tanke på bompengar for å få utgreidd og sjå om det er mogleg å komme i gang.
— Dei vil ikkje seie heilt at dei som har bompengefinansiering er først i køen, men alt tyder på at det er slik det verkar, sa Vierdal.
Kommunedirektør Yngve Folven Bergesen informerte om at formannskapet vil få ei sak om det i sitt neste møte 8. april.
Det er fleire mindre E134-prosjekt som er aktuelle for tida. I april kjem Vegvesenet sine planar om prosjektet Ølen-Fikse opp til politisk behandling. Vierdal fortalde at prosjektet har skifta namn frå Tveit-Fikse til Ølen-Fikse fordi Vegvesenet har utvida det og vil prøve å få vegutbetring heilt ned til Fatland innanfor same prosjekt. Han sa at den utvida strekninga var eit mindre prosjekt, som han trur låg inne med 22 millionar som skulle komme om dei hadde råd til det.
— Nå har Haugalandspakken dytta dette litt lenger opp, så det kan hende me får prosjektet heilt ned til Fatland, sa ordføraren.