Det var god stemning mellom dei tre stortingsrepresentantane Terje Halleland (Frp, f.v.), Tove Elise Madland (Ap) og Lisa Marie Ness Klungland (Sp). FOTO: SVEIN-ERIK LARSEN
Stortingsrepresentant Lisa Marie Ness Klungland (Sp, t.h.) er glad for at Terje Halleland (Frp) sitt forslag gjekk gjennom komiteen. Her er dei med den tredje vindafjordingen, Tove Elise Madland (Ap), under ordføraren si nyttårsmottaking i januar.

Samferdsel

Stort steg mot trailer-ordning

Ein einstemmig transportkomité på Stortinget går inn for ei prøveordning for kolonnekøyring for tunge køyretøy over E134 Haukelifjell, etter forslag frå mellom andre Terje Halleland (Frp). Lisa Marie Ness Klungland (Sp) er glad for at sambygdingen sitt initiativ nærmar seg realitet, og ber samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) få opp farten.

Publisert Sist oppdatert

— No må statsråden få dette på plass slik at det er klart til neste kolonne! Det er utruleg at ei så enkel sak må gå via Stortinget, og trailerane har mista ein heil vinter på det, seier stortingsrepresentant Lisa Marie Ness Klungland (Sp).

Ein annan ølensbu, Terje Halleland (Frp), fremja eit representantforslag saman med partikollegaene Frank Edvard Sve, Morten Stordalen, Bård Hoksrud, Roy Steffensen og Morten Wold om prøveordninga. Forslaget blei sendt 20. februar, og tysdag blei det støtta i ei einstemmig innstilling frå transport- og kommunikasjonskomiteen.

— Eg er svært glad for innstillinga til komiteen. Dette er eit viktig vedtak som betyr mykje for næringslivet vårt. Ein årelang kamp kan få ei god utgang, og eg ser fram til å kome i gang, seier Halleland i ei pressemelding.

Det blir debatt og stortingsbehandling med votering 15. mai. Sidan partia som er representerte i komiteen har klart fleirtal på Stortinget som heilskap, tyder alt på at det blir eit likt vedtak der.

Stort ønskje

Forslagsstillarane peikte på at E134 Haukelifjell er ei av Noregs mest trafikkerte fjellovergangar, og spesielt viktig for næringstransport. Kvar dag køyrer om lag 450 tunge køyretøy over fjellet, og årleg blir det frakta verdiar for rundt 135 milliardar kroner langs denne ruta. Næringstransporten utgjer 22 prosent av all trafikk over Haukelifjell.

På vinterstid skaper dårleg vêr og vanskelege køyreforhold store utfordringar, noko som ofte fører til kolonnekøyring eller i verste fall full stenging av vegen. For transportnæringa kan dette bety lange ventetider, store økonomiske tap og meir utslepp som følgje av omkøyringar. I tillegg utfordrar dette køyre- og kviletidsreglane for sjåførane.

Tunge køyretøy har ofte betre framkome enn personbilar på vinterføre. Dei er utstyrte med kjettingar, har betre sikt frå førarhytta og har fasilitetar som gjer at sjåførane kan handtere ein eventuell stopp betre. Difor har det lenge vore eit ønskje å opprette eigne kolonnekøyringar for tungtransporten over Haukelifjell.

Ligg til rette

Statens vegvesen har allereie etablert oppstillingsplassar for tungbilkolonne på begge sider av fjellet, men desse har ikkje blitt tekne i bruk enno. Dette har skapt frustrasjon hos transportnæringa.

— Det er på tide at prøveordninga kjem i gang. For næringslivet vil det bety mykje for kvar kolonne ein kan få over, både i tid og kostnader, seier Liv Kari Eskeland (H), som var saksordførar i transport- og kommunikasjonskomiteen, i ei pressemelding.

Terje Halleland (Frp) og Liv Kari Eskeland (H) gledar seg over vedtaket.

Ho omtalar det som ei sak det har vore jobba med i lengre tid. Vidare seier ho at dei er opptekne av at næringstransporten skal fram. Det vil alltid vere driftsansvarleg som avgjer om ei kolonne skal gå, og kven som kan vera med i kolonna.

— Eg er glad for at det vart ein samla komité som stilte seg bak framlegg til vedtak om å setje i gang prøveordninga.

I lys av opplevinga til transportnæringa inviterte Haugaland Vekst leiar Sigbjørn Gjelsvik (Sp) i transport- og kommunikasjonskomiteen på tur frå Haukeli til rådhuset i Ølen i lastebil i november 2024. Han stilte seg spørsmål om kvifor ein ikkje skal få til det same over Haukeli som over Hardangervidda, og lova å følgje saka vidare. Sidan tok han til orde for å teste ordninga over Haukeli på vegkonferansen i Aksdal i januar.

Powered by Labrador CMS