Ordførarane Ole Johan Vierdal i Vindafjord og Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim i Etne møter fleire vegtoppar for å diskutere E134 under Vegkonferansen. Her frå ei markering for Røldalstunnelen i 2023.ARKIVFOTO: SVEIN-ERIK LARSEN
Ordførarane Ole Johan Vierdal i Vindafjord og Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim i Etne vil få fart på E134 Bakka-Solheim-prosjektet og er villige til å ta i bruk bompengar for å få det til. Her frå ei markering for Røldalstunnelen i 2023.

E134 Bakka-Solheim

Sa ja til bompengar

Fleirtalet i Vindafjord formannskap og Etne kommunestyre vedtok tysdag at kommunane skal vere prinsipielt positive til ei bompengeløysing for E134 Bakka–Solheim. Håpet er at dette skal få prosjektet fram i Vegvesenet sin kø.

Publisert Sist oppdatert

— Mange av dei som brukar vegen mykje, er villige til å betale bompengar. Eg trur det er rett å sende signalet om at me er villige til å gå for bompengar for å framskunde denne vegen, sa Modolf Haraldseid (H) under formannskapsmøtet i Vindafjord.

FrP-motstand

Etne og Vindafjord kommunar vedtok i 2015 trasé for framtidig ny E134 mellom Bakka i Etne og Solheim i Vindafjord som del av ein kommunedelplan. I vedtekne Nasjonal transportplan (NTP) for 2025–2036 ligg berre strekninga Bakka–Mo i Etne inne.

Under kommunestyremøtet i Etne stemte FrP sine fire representantar og Kurt Birger Hagen (VIPartiet) mot å vere positive til bompengar. I formannskapet i Vindafjord var Gerd Kvamme (FrP) einaste motstandar av administrasjonen si innstilling.

— Me i FrP er prinsipielt imot bompengar, sa Kvamme.

Når det gjeld utsiktene for at dette skal bidra til realisering av Bakka–Solheim, fortalde Kvamme at ho har høyrt om prosjektet i alle sine periodar i lokalpolitikken. Vidare drog ho ein analogi om ein trussel: Dersom ein ikkje et opp middagen sin, får ein ikkje dessert.

Gerd Kvamme (FrP) vil ikkje ha noko av bompengar.

Ordførar Ole Johan Vierdal (Sp) følgde opp med erfaring frå andre prosjekt og viste til at det var nødvendig med middag for å få dessert. Han fortalde at dei har kvia seg for å innføre bompengar, blant anna på grunn av kostnadene ved å krevje dei inn, men han ser det altså som nødvendig for å bli prioritert hos Vegvesenet.

Nyleg var Vierdal, Etne-ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim (Sp) og 13 andre ordførarar på Stortinget for å framsnakke E134 i regi av E134 Haukelivegen AS.

Fleire prosjekt

Lokasjon for ein eventuell bomring var ikkje ein del av det som det blei gjort vedtak om tysdag. Vierdal fortalde at den mest vanlege praksisen er å setje han opp på kommunegrensa mellom to kommunar som er med i det aktuelle prosjektet.

— Eg er skeptisk til om desse stasjonane blir sette opp på ein slik måte at det blir til ulempe for Vindafjord eller samarbeidet mellom Etne og Vindafjord, sa Modolf Haraldseid (H).

Modolf Haraldseid (H) er meir positiv til bompengar enn Gerd Kvamme (FrP), men vil helst unngå at det råkar tilknyttinga mellom Etne og Vindafjord.

Han vil signalisere at Åkrafjorden, med fritak for dei som bur der, ville vere ei god løysing.

På formannskapsmøtet i Vindafjord var det òg andre gongs behandling av detaljregulering for det litt mindre E134-prosjektet Ølen–Fikse. Dette gjekk einstemmig gjennom. Vierdal fortalde at dette prosjektet i utgangspunktet gjekk frå Tveit til Fikse, men at Vegvesenet har fått forlenga det ned til Ølen sentrum.

Vidare opplyste han at det er litt meir pengar i Haugalandspakken, slik at eit prosjekt frå Mørkeli-krysset inn til Etne sentrum kanskje kan bli realisert med utbetringar. Vegvesenet ser òg på høvet for å dra Bakka–Mo-prosjektet heilt til Fikse, men ifølgje Vierdal er det ikkje heilt sikkert at dei får dette til enno.

— Me skal klappe i hendene for dei små prosjekta me får, men målet er Bakka–Solheim, sa Vierdal.

Powered by Labrador CMS