Samferdsel
Reagerer på at trafikksikringsforslag blei vraka: — Me blei litt paffe
Etne kommunestyre vedtok i februar 2024 at dei ønskte å spela inn eit forslag om å bruka dei 11 millionane kronene som var att i restmidlar frå bompengeinnkrevjinga på E134 Stordalstunnelen til å byggja eit avkøyringsfelt i Skånevikskrysset. Det var meint som eit tryggingstiltak etter fleire ulykker.
Men Statens vegvesen har no bestemt at Skånevikskrysset ikkje får pengar. Tiltaka før omklassifisering har førsteprioritet til midlane. I tillegg vil fleire millionar kroner gå til omklassifisering frå europaveg til kommunal- og fylkesveg. Dersom det blir pengar att etterpå, vil desse gå til utbetring av busslomma ved sida av Fugl Fønix i Etne sentrum.
— Uryddig
Ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim fortel at kommunen først fekk beskjed frå Vegvesenet om at dei kunne bruke dei 11 millionane på dei trafikksikringstiltaka dei sjølve ønskte.
— Så fekk me beskjed om at det ikkje var pengar til oss i det heile tatt, fordi dei skulle gå til omklassifisering. Me blei litt paffe. Eg sa at busstoppet på Vae må de berre byggja uansett, for eg har hatt dialog med foreldre til skuleungar, og no er det ei sterk forventning om at det skal bli bygd, seier Bergsvåg Ekrheim.
Ho skildrar prosessen med Vegvesenet som uryddig.
— Dei har sett i gang eit heilt apparat som ikkje var nødvendig, fordi dei måtte bruka pengar på omklassifisering, seier Bergsvåg Ekrheim.
Ho understrekar likevel at dei er nøgde med å få gjennom eitt av trafikksikringstiltaka dei føreslo, nemleg å utbetre busslomma ved Skarabakken.
— Me er veldig glade for at me får busstoppet på Vae, seier ho.
Ordføraren synest det er synd at det ikkje blei løyvd midlar til å utbetre Skånevikskrysset, og meiner det hadde vore god plass til eit avkøyringsfelt der.
— Det er mange dårlege avkøyrsler på strekninga, men slik er det. Me er veldig glade for at vegen er utbetra, for det er mykje betre enn det var, seier ho.
Ikkje einig i framstillinga
Johannes Handeland, prosjektleiar for plan og utbygging vest 2 i Statens vegvesen, forklarer at regelverket gjer at omklassifisering må prioriterast framfor andre tiltak.
— Omklassifisering har første prioritet, og det som blir att, går til trafikksikringstiltak. Slik er regelverket – det er ikkje noko me bestemmer lokalt. Vanlegvis blir desse omklassifiseringssakene tekne mot slutten av prosjektet. Denne gongen kjem det nokre år seinare og difor har det vore nokre ekstra rundar denne gongen, seier Handeland.
På spørsmål om kvifor Etne kommune først fekk beskjed om at dei sjølve kunne velja kva pengane skulle brukast til, svarar han:
— Eg har ikkje vore med i prosessen frå starten, så eg kan ikkje svare heilt på det. Viss me har ordlagt oss slik at Etne kommune har forstått det slik er det uheldig. Det må me isåfall beklage.
Ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim har karakterisert prosessen som uryddig, men Handeland kjenner seg ikkje att i den framstillinga:
— Eg har opplevd dialogen med kommunen som god. Møta mot slutten, særleg om busslommene, har vore gode. Kommunen har vore med og bestemt korleis busslommene skal vere. Eg deler ikkje oppfatninga av at prosessen har vore problematisk.
Kommunen har uttrykt skuffelse over at det ikkje blei løyvd midlar til å utbetre Skånevikskrysset, men Vegvesenet står fast på vurderinga si:
— Det har me svart ut til kommunen tidlegare. Trafikksikringsmessig var det ikkje ei god løysing der, seier Handeland.