Næringsliv
Næringslivet reagerer på båtkutt
— Det er trist for heile regionen. Spesielt for dei som er avhengige av båten, både i næringslivet og som privatpersonar, seier salssjef Mathias Granberg i Granberg AS på Bjoa.
Ølensambandet sørgjer for at snøggbåten mellom Bergen og Sunnhordland stoppar i Ølen og på Utbjoa. No ligg det an til at sambandet blir lagt ned innan få veker, etter politiske vedtak i Rogaland og Vestland.
Skyss, som driv båten, høyrer til Vestland fylkeskommune. Men det er Rogaland fylke som har betalt for at båten skal stoppa i Vindafjord. Dette har kosta 1,6 millionar kroner i året.
— Eg synest det er synd at ein såpass låg sum skal svekkje eit heilt regionstilbod på denne måten, seier Mathias Granberg.
Ber fylka samarbeide
Salssjefen opplyser at hans eige selskap på Bjoa for tida ikkje har tilsette som pendlar med båten, men at fleire på Bjoa nyttar tilbodet, og at det påverkar folk i bedrifta indirekte gjennom barn som studerer i Bergen.
Sjølv har Mathias Granberg tatt snøggbåten frå Bjoa fleire hundre gonger. Mora hans bur på Stord, og han budde sjølv der i åtte år. På båten pleier han å treffe mange andre bjoabuar, som no må køyra langt for å koma til Stord eller Bergen. Han ser båten som nyttig også for næringslivet på andre sida.
— Aker på Stord har eit stort behov for folk. Der kan dei få frå blant anna Bjoa, seier Mathias Granberg.
Det store engasjementet rundt saka gir han håp om at båten kan bli redda eller koma tilbake innan rimeleg tid. Han meiner at 1,6 millionar ikkje er ein så stor sum, og at når Skyss sine berekningar viser at det kan koste omlag halvparten å oppretta eit nytt skyss-tilbod mellom Etne og Skånevik, bør valet av Ølensambandet vere enkelt. No oppmodar han Rogaland og Vestland fylkeskommune til å finna ei løysing saman.
Tyngre veg til kundar
Også hos Ølen Betong i Ølensvåg engasjerer nedlegginga av Ølensambandet. Dagleg leiar Lars Arvid Norekvål fortel at dei tok opp temaet då dei hadde besøk av kommuneleiinga i Vindafjord kommune og nokre politikarar for nokre veker sidan.
— Båten gir oss god tilgang til både Bergen og Stord. Nedlegginga vil vere negativt for både lokalsamfunnet og næringslivet, seier Norekvål.
Fleire tilsette brukar båten i jobbsamanheng, både til kundebesøk og mellom dei ulike avdelingane i bedrifta. Konsekvensen blir at dei må ut på lange bilturar, eventuelt koma seg til Haugesund for å ta buss. Spurt om dei risikerer å miste nokon tilsette på sikt grunna at Ølensambandet blir lagt ned, svarar Norekvål at han håpar at dei ikkje gjer det, men at ein aldri kan vita.
— Eg håpar politikarane prioriterer å redda tilbodet. Dei seier at det er lite pengar, men det handlar om prioriteringar, seier den daglege leiaren.
— For svakt
Dagleg leiar Stian Skarheim Magelssen i Fikse Næringsforening, som representerer bedrifter i Etne og Vindafjord kommune, peikar på at Ølensambandet har vore eit stabilt tilbod i 75 år. Han viser til at mange bur og jobbar på tvers av fylkesgrensa, og at båten er med å gjer dette mogleg.
— Når Rogaland fylkeskommune vel å leggja ned tilbodet, meiner eg det bidreg aktivt til sentralisering mot byane, og at dei nedprioriterer regional vekst, seier Magelssen.
No håpar han at dei to fylkeskommunane klarer å finna ei løysing før sommaren. Han seier at ein skulle tru at når næringslivet her er så viktig for både Rogaland og Vestland, at begge fylkeskommunane ville kjempa for å behalda tilbodet – men at det verkar som om ingen tek ansvar.
— Det er rett og slett for svakt, seier den daglege leiaren.
I april uttala leiar Lasse Fredheim (H) i samferdselsutvalet i Rogaland at ein mogleg måte å redda sambandet på var at Vindafjord kommune kunne betala for det. Vindafjord-ordførar Ole Johan Vierdal (Sp) var blant dei som reagerte sterkt på dette, og i politiske møte sidan har han fortalt at Fredheim har beklaga seg for dette. Skarheim er også kritisk til ei løysing der kommunen må berga tilbodet.
— Om ikkje fylkeskommunane ønskjer å utføra oppgåvene sine, men prøver å kasta ballen vidare ved å krevja at kommunane skal betala for det, stiller eg meg spørsmålet om kva me eigentleg skal med fylkeskommunane, avsluttar Skarheim.