E134 Bakka-Solheim
— Me kan ikkje tillate oss å gå lei
Etne-ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim (Sp) vil trykkje på repeat-knappen» heilt til ny E134 mellom Bakka og Solheim er på plass. Fredag trykkjer ho ein gong til, når samferdsletoppane kjem til Haugalandet.
Bakka og Solheim. Det er truleg dei to stadnamna i Etne og Vindafjord som har vore nemnde flest gonger i dei to kommunane dei siste ti åra. Det handlar om fire mil med ny europaveg, til erstatning for fleire av dei smalaste og farlegaste punkta mellom endepunkta på den 46 mil lange europavegen som strekkjer seg frå Frogn i Akershus i aust til Haugesund lufthamn på Helganes på Karmøy i vest.
På agendaen – igjen
Bakka-Solheim vil utvilsamt òg bli nemnd hyppig under eit stort vegmøte som Haugaland Vekst arrangerer i Tysvær kulturhus i Aksdal komande fredag. Dit kjem mellom anna toppane som arbeider med utbygging i Statens vegvesen, både sentralt og regionalt, ein statssekretær og ein haug med lokale ordførarar og kommunedirektørar. Der skal dei lytte og utfordre. Også Etne-ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim (Sp). Nyleg var ho saman med ordførarar og kommunedirektørar frå Sunnhordland i møte med Sunnhordland-benken på Stortinget. Der gjentok ho eit bodskap som er presentert så mange gonger før: E134 Bakka-Solheim må prioriterast.
— Så lenge me ikkje har fått dei utbetringabe og nye vegane me ønskjer, så må me berre gå på repeat». Me kan ikkje tillate oss å gå lei. Me må berre gjenta bodskapen vår til me har fått det gjennom, seier ho.
Feira for tidleg
Ved siste rullering av Nasjonal transportplan (NTP) blei det feiring allereie ei veke før regjeringa la dokumentet fram for Stortinget.
For då var delparsellen frå Bakka til Mo i Etne komen inn, med ein anslått kostnad på 2,4 milliardar, og med lovnad om bygging i løpet av ein 12-årsperiode. Dette som eitt av fleire mindre utbetringsprosjekt, noko regjeringa ville prioritere framfor fleire andre tunge prosjekt som blei sette på vent.
Men då saka kom til Stortinget, gjekk regjeringa sitt støtteparti SV overraskande saman med opposisjonen og sikra fleirtal for eit forslag der mange nye og kostbare prosjekt blei lempa inn igjen. Utan plan for finansiering. Noko som i praksis førte til at Bakka-Mo på ny var heilt i det blå.
Prioritering til våren
Etne-ordføraren har liten tru på at det kjem noko overraskande nytt under vegmøtet fredag, men seier det er viktig å møte dei som dreg i trådane, både politisk og internt i vegvesenet. Ho viser til at Vegvesenet i februar skal levere sitt forslag til gjennomføringsplan av porteføljen sin.
— Det viktigaste for oss blir å jobbe inn mot ei porteføljeprioritering som regjeringa skal leggje fram for politisk handsaming i Stortinget medio april-mai i år, seier ho.