E134 Bakka-Solheim
Langar ut mot eiget parti sin NTP-avtale: — Eg føler meg dolka i ryggen
Etter at SV braut forhandlingane med regjeringa og onsdag sikra fleirtal saman med opposisjonen for å ta inn sju nye prosjekt i Nasjonalt transportplan, frykter fleire for at E134 Bakka-Mo kan vere i spel igjen. Stortingsrepresentant Terje Halleland (Frp) kjenner seg dolka i ryggen av eiget parti.
– Eg føler meg litt dolka i ryggen, seier stortingsrepresentant Terje Halleland (Frp).
Ølensbuen, som har vore ein ivrig forkjempar for ny E134 Bakka-Solheim i mange år, fortel at han ikkje kjende til det han omtalar som ein uheldig avtale. Han seier at den ikkje er forankra i stortingsgruppa, noko han kjem til å følgje opp. Informasjonen om avtalen fekk han gjennom media.
– Det som har skjedd er veldig uheldig, seier Halleland.
Fryktar at Vestlandet tapar
Ap-Sp-regjeringa la fram sitt forslag til NTP før påske. Der var mellom anna delstrekket mellom Bakka og Mo i Etne inne. Men då regjeringa begynte å forhandle med sin budsjettpartnar SV om endringar i planen, enda det med brot.
Onsdag ettermiddag offentleggjorde SV, Høgre, Frp, KrF, Raudt og Venstre at dei har kome til ei semje om sju prosjekt. Dei seks partia har til saman fleirtal med sine 89 av 169 representantar på Stortinget. Regjeringa får følgjeleg ikkje gjennom ein heilskapleg plan, og Stortinget vil måtte stemme over kvart enkelt prosjekt.
Halleland har vore bekymra for overvekt av prosjekt på Austlandet og jernbane i regjeringa sitt NTP-forslag. Med avtalen med dei andre opposisjonspartia ser han ikkje anna enn at Frp har vore med å forsterke dette.
– Eg er veldig skuffa, fortel ølensbuen.
Avtalen har eit generelt punkt om meir pengar til fylkesvegar. Elles er fire av prosjekta jernbanerelaterte, samt ein riksveg i Moss. Det einaste prosjektet på riksveg 15 Strynefjellet inkluderer arm til Geiranger.
Halleland poengterer at det ikkje er gjort eit traséval for riksveg 15 Strynefjellet, og at vegen ikkje er regulert. Han slit med å sjå den store veggevinsten. Spurt om prosjekta i avtalen vil gå utover sjansane for å få gjennomført Bakka-Solheim eller delprosjektet Bakka-Mo, ønskjer ikkje Halleland å svare så spesifikt, men han understrekar at så lenge det går så mykje pengar til jernbane, vil det gå utover vegsatsing.
– Skal næringslivet på Vestlandet framleis sjå på at me må køyre på kjerrevegar og bruer frå før krigen, medan det blir brukt milliardar på jernbane, spør Halleland.
Jobbar vidare med Bakka-Solheim
Sjølv om han er kritisk til jernbanefokuset i avtalen, erkjenner Halleland at Frp har prioritert jernbaneprosjekt tidlegare. Det som gjer han misfornøgd er inntrykket av at det er det einaste som har blitt prioritert i avtalen.
Framover mot vedtak av NTP kjem ølensbuen til å jobbe med marknader. Han gler seg over gjennomslaget for Bakka-Mo i regjeringa sitt forslag til NTP, men ønskjer heile Bakka-Solheim-prosjektet med. I tillegg vil han jobbe for kontinuerleg framdrift på Vågslid-Seljestad-delen av E134, slik at arbeidet med vintersikker veg ikkje stoppar opp etter at den nye Røldalstunnelen er fullført.
Sjølv om Halleland er kritisk til opposisjonen sin avtale, har han få lovord om Ap og Sp si samferdselssatsing dei snart tre åra dei har styrt landet. Han omtalar regjeringa som ein bremsekloss. NTP-forslaget deira kallar ølensbuen ein flopp, og han er ikkje imponert over arbeidet deira før og etter brotet med SV. Når det er tid for nytt stortingsval neste haust, håpar og trur han samferdsel blir ein viktig del av det.
– Det er ein avgjerande fase me står i no, seier Halleland og peiker særleg på behovet for betre vegar for å halde på konkurranseevna til næringslivet på Vestlandet.
Vierdal: – Ikkje no igjen!
Vindafjord-ordførar Ole Johan Vierdal (Sp) synest den nye situasjonen rundt NTP er tragisk.
– Etter framlegget av regjeringa sitt forslag til ny NTP trudde me at dokumentet ikkje lenger berre var ei ønskjeliste, men ei realistisk liste. Og så skjer det som skjedde onsdag. Det er litt sånn ikkje no igjen»-kjensle, sukkar han.
Han poengterer at det ikkje følgjer pengar med NTP, og at det er i statsråd og i budsjetthandsaming det blir bevilga pengar til kvart prosjekt. Men han er uroa på vegner av Bakka-Mo som altså regjeringa la inn i sitt forslag.
— Det er usikkerheita som no er skapt som er fortvilande, seier han.
Prosjektet er vel å merke ikkje tatt ut av opposisjonen sitt forslag, men så lenge nye og til dels særs kostbare prosjekt ser ut til å bli lasta inn, utan at det høyrer pengar med, så ser Vierdal ein fare for at E134 Bakka-Mo blir skjøve ut i tid.
– Det blir spennande å sjå kva konsekvensane av det nye fleirtalet blir. Kanskje for spennande, seier han.
Sjølv er Vierdal overraska over at det blei brot med SV og regjeringspartia Ap og sitt eige Sp.
– Det har vore harde forhandlingar med SV i saker før, men at det blei brot og at dei gjekk over til opposisjonen i NTP-saka er overraskande, seier han.
– Korleis vil det bli jobba vidare lokalt no for Bakka-Mo?
– Me vil jobbe hardt mot departementet og mot Vegvesenet, seier han.
Bergsvåg Ekrheim (Sp): — Sterkt beklageleg
Etne-ordførar Mette Heidi Bergsvåg Ekrheim synest det er ein ubgripeleg situasjon som har oppstått. Ho er redd NTP på ny berre bli ei ønskjeliste, styrt med løyvingar over statsbudsjettet.
— Det er sterkt beklageleg at SV bryt forhandlingane, meiner ho.
Også ho presiserer at ho ikkje kan sjå at delprosjektet E134 Bakka-Mo er tatt ut av NTP.
— Men summa summarum blir det mindre penger til kvart prosjekt, når dei nye NTP-kameratane no har tatt inn sju nye prosjekt, seier ho.