Nærskipsfarten vil ha same vilkår som fiskeflåten. Foto: Jan Kåre Ness / NTB / NPK
Nærskipsfarten vil ha same vilkår som fiskeflåten.

Kystrederiene vil ha slutt på dobbel klimaavgift»

Kystrederiene krev same behandling som fiskeflåten når det gjeld CO₂-avgift, og meiner den norske nærskipsfarten blir urettferdig behandla samanlikna med utanlandske konkurrentar.

Publisert Sist oppdatert

Kystrederiene krev same behandling som fiskeflåten når det gjeld CO₂-avgift, og meiner den norske nærskipsfarten blir urettferdig behandla samanlikna med utanlandske konkurrentar.

Regjeringa sette CO₂-avgifta på fiskeflåten på pause i sommar etter at norske båtar byrja å fylle drivstoff i utlandet for å unngå avgifta, noko som auka utsleppa i staden for å redusere dei. No må nærskipsfarten betale både norsk CO₂-avgift og kjøpe utsleppskvotar gjennom EUs kvotesystem, det som blir kalla dobbel klimaavgift», skriv NRK.

Karsten Sprenger i Kystrederiene seier at Noreg er åleine om å kombinere begge systema, medan andre europeiske land berre brukar eitt av dei. I dag er rundt 65 prosent av skipa i norske farvatn utanlandske, og forskjellen aukar.

– Naboane våre har enten CO₂-avgift for ikkje-kvotepliktig verksemd, eller dei bruker kvotesystemet. Noreg er aleine om å kombinere begge.

Eidshaug Rederi vil bruke 11 millionar kroner på CO₂-avgift i 2025 og reknar med 13 millionar neste år, av ei total omsetning på rundt 100 millionar. Dagleg leiar Snorre Eidshaug seier avgifta hindrar investeringar i meir miljøvennlege skip. Samtidig viser regjeringa sitt omstillingsbarometer at utsleppa frå skipsfarten har auka dei siste åra, delvis fordi det grøne skiftet på sjøen har stagnert.

– Når avgifta tappar oss for så store summar, forsvinn moglegheita til å bygge opp eigenkapital for investeringar i nye og meir miljøvennlege skip.

(NPK)

Powered by Labrador CMS