Fekk kjenna E134 frå førarhytta. Stortingspolitikar Tom Kalsås tok utfordringa frå lastebilnæringa og blei med Endre Krakk på køyretur frå Karmøy til Oslo.Foto: Arne Frøkedal
Fekk kjenna E134 frå førarhytta. Stortingspolitikar Tom Kalsås tok utfordringa frå lastebilnæringa og blei med Endre Krakk på køyretur frå Karmøy til Oslo.

Innblikk i den tøffe kvardagen til yrkessjåførane

Med Endre Krakk bak rattet fekk den ferske stortingsrepresentanten Tom Kalsås (Ap) oppleva kvardagen til yrkessjåførane langs E134.

Publisert Sist oppdatert

Det var Norges Lastebil-Eierforbund (NLF) avdeling Agder og Rogaland som hadde utfordra samferdselspolitikar Tom Kalsås frå Algård med på ein køyretur på E1134, frå Karmøy til Løvebakken i Oslo.

— Som rogalending er det på E134 dei største utfordringane ligg, ikkje minst mellom Solheim og Bakka i Stordalen, seier Tom Kalsås til Grannar.

Blei utfordra

Bakgrunnen for turen var ei utfordring frå NLF i fjor haust før Kalsås hadde hamna på Stortinget. Som kjent gjorde Ap eit godt riksval og med Hadia Tajik i statsrådpost blei det stortingsplass til fjerdekandidat Kalsås. Han fekk også ønsket om å bli del av Transport- og kommunikasjonskomiteen, innfridd. Der sit også Terje Halleland (Frp) frå Vindafjord, som gjer at Rogaland i denne perioden har to representantar i den viktige komiteen.

— Eg har frå før jobba mykje med samferdselssaker i Rogaland fylkeskommune og har vore med og utforma Ap sitt partiprogram, så dette er ein posisjon eg gler meg til å gå inn i, seier Ap-representanten.

Sjølv om han som privatperson er godt kjent med E134, meiner han det blir nyttig å oppleva vegen frå eit anna perspektiv; frå passasjersetet på eit stort vogntog. Kalsås fekk også ønsket oppfylt med å ta denne køyreturen om vinteren for å oppleva utfordringane som yrkessjåførane har langs denne vegen når det er glatte vegar. Då dei starta frå Karmøy låg det an til kolonnekøyring over Haukeli.

Her passerer Endre Krakk med stortingspolitikar Tom Kalsås (Ap) i bilen, flaskehalsen Håfoss bru i Etne.

Detaljregulerieng

Kalsås lovar å arbeida hardt for å få realisert ny veg på strekkja Solheim i Vindafjord til Bakka i Etne, som først kom inn i Nasjonal Transportplan 2022-2033 etter at Stortinget hadde behandla saka.

— I første omgang er oppgåva vår å jobba mot Statens vegvesen for å få strekkja i Etne og Vindafjord detaljregulert, og deretter å få byggestart i første del av planperioden, seier Tom Kalsås.

Først ut er likevel tunnelen mellom Seljestad og Røldal som kan få byggestart i 2023. Han opplyser at stortingsmeldinga om dette store vegprosjektet etter planen skal behandlast i Stortinget i løpet av våren.

Sjåfør Endre Krakk sitt bodskap til passasjeren er at Solheim – Bakka er den verste strekninga på heile E134 og at det hastar med å få til oppstart av det lenge planlegget veganlegget. Han er også svært glad for at Seljestadtunnelen nå skal byggast ettersom partiet opp og ned frå Røldal i dag er den største utfordringa for yrkessjåførane, spesielt på vinterstid med mange bilar som køyrer seg fast.

— Det ligg dessutan ei stor innsparing både på drivstoff-utgifter og for miljøet å få denne tunnelen bygd, seier den erfarne yrkessjåføren frå Vats.

Powered by Labrador CMS